Servet poëzie

Gedichten op vreemde plekken

.

Over het algemeen denk ik dat ik zo ongeveer wel alle vreemde plekken heb gezien waar poëzie te lezen is. En dan ineens word ik verrast door opnieuw een plek die ik nog niet ken. Plint is bekend van de poëzieposters, de dekbedden en de kussenslopen met poëzie, de bekers en de borden en de transparanten voor tegen het vensterglas.

Wat ik nog niet kende was het gedicht op een servet. Bij vrienden kreeg ik een servet geserveerd met daarop een gedicht van Peter van Lier, met de titel ‘Van die avonden’ en het beviel me. Daarom hier aflevering zoveel van gedichten op vreemde plekken.

.

Van die avonden

.

met huisdieren,

met

.

kinderen ook,

aanvankelijk, in achtertuinen gezeten, wat

keuvelend, wat aaiend, natuurlijk drinkend, en zuchtend

zo nu en dan,

.

met die muggen,

.

totdat men maar naar bed gaat zonder daartoe nu werkelijk

besloten te hebben –

van die avonden

.

waarop men – vreemd voldaan – op wat voor wijze dan ook

echt beseft wat zomer is.

.

Geplaatst op 14 februari 2020, in Favoriete dichters, Gedichten op vreemde plekken en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.