Jawoord

Herman de Coninck

.

Op deze zondag in september opnieuw een gedicht van Herman de Coninck. Uit de bundel ‘De gedichten’ uit 2014 (in mijn geval), een liefdesgedicht. Soms denken mensen dat liefdesgedichten heel hoogdravend (moeten) zijn, met vuur en vlam, boordevol emoties. Terwijl de mooiste liefdespoëzie volgens mij altijd klein en subtiel is. Zoals het volgende gedicht van Herman de Coninck, zonder titel uit het onderdeel ‘Verspreide gedichten’.

.

Zoals het strand en de zee:

jij gaat nooit weg. En ik

kom altijd terug. Het is bijna zo goed

.

als blijven. Voor een jawoord

is het te laat.

Maar je zegt niet nee.

.

Geplaatst op 10 september 2017, in Dichtbundels, dichter van de maand, Favoriete dichters, Vlaamse dichters en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Wow, mooi. Dankjewel. Ik geloof dat ik op zoek ga naar een bundel van de beste man. 🙂

  2. Mijn beste vriend, een dichter, heeft zijn eenvoudige laatste woorden vol liefde achtergelaten. Momenteel wacht ik op het laatste bericht. Hij is niet meer, maar zijn liefde die eigenlijk ver voorbij de woorden gaat, die blijft in mijn hart. Hoe weinig anderen ook van zijn talent hebben gezien, in al mijn gedichten zit hij verweven die ik nog ga plaatsen.

Geef een reactie

