Mannen

Maria Barnas

.

Ik kwam dit gedicht tegen van Maria Barnas. Het is gepubliceerd in de bundel ‘Twee zonnen’ uit 2003 en het sprak me op meerdere niveaus aan. Daarbij ben ik gek op radijsjes, (hoe futiel kan een aanleiding zijn om een gedicht te delen?) dus daarom hier het gedicht ‘Mannen’.

.

Mannen

.

Ik denk aan de man die ik liefhad.
Heb ik hem lief?
Hoeveel angsten zijn dat?

Onze borden raakten leger
En aan de rand ligt een bloem, gesneden
uit radijsjes. Een klein uitbundig leven.

Niet om te eten, weet hij.

.

Geplaatst op 10 juni 2017, in Dichtbundels, Favoriete dichters en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Wouter! “En aan de rand ligt een bloem. gesneden’ Weer eens slordig overgenomen? Ik heb toch sterk het vermoeden dat de punt een komma moet zijn. Of nog eerder ‘gesneden’ met een hoofdletter.

Geef een reactie

