Leave a light on

Marble sounds

.

Soms zijn de tekstregels van liedjes voor meerdere interpretaties vatbaar. En een enkele keer kom je er nooit helemaal achter wat er nu precies bedoeld wordt met de tekst, wat je met poëzie ook kunt hebben. In het geval van een liedtekst kan dan altijd de muziek nog helpen of zelfs een video die bij dat nummer hoort. Bij het nummer ‘Leave a light on’ van de Belgische band Marble Sounds heb ik dat heel erg.

Marble Sounds is een Belgische postrockband rond zanger Pieter Van Dessel. Een belangrijk kenmerk van de muziekgroep is het melancholisch karakter van hun liedjes en dat is in ‘Leave a light on’ zeer goed te horen.

.

Leave a light on

sure i can leave a light on
let it shine on
leave it till dawn
sure i can leave a light on
leave a light on for you

it takes two to find a way out
there is no doubt
i will be around
if you have lost the right track
then i’ll lead you right back

don’t search to find
don’t smile just to be nice
don’t run just to get there on time

be amazed
simply blown away
live on without
getting off your cloud

sure i can leave a light on
leave a light on for you

sure i can play a quiet song
i could just hum

beat a soft drum
sure i can play a quiet song
play a quiet song for you

it takes you to make my heart sing
to let air in
and keep breathing
it takes two to keep the vibe true
i am waiting for you

it struck me again
we both look the same
but what you make
appears in all shapes

i should impress
but nevertheless
i cannot change
night into a day

so sure i can leave a light on
leave a light on for you

.

marbles
.

Geplaatst op 3 oktober 2016, in Poëzie in songteksten en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Eenzaam

    De regen tikt de uren weg

    steeds verder weg en verder

    ze verdwijnen aan de hemelboog

    vervluchtigd en vergeten

    en hier alleen voor het duister raam

    waar mijn bureau uitkijkt op de wereld

    daar klinkt het fluisteren van de tijd

    gestorven in het tikken

    de wolken drijven traag voorbij

    de huizen aan de overkant

    beschermen mij tegen onmetelijkheid

    de uitgestrektheid van de uren

    de weggetikte tijd.

    De regen druilt de uren weg

    en voert ze naar beneden

    de droogte is onwerkelijkheid

    die ik alleen kan voelen

    een poes begroet mij heel intens

    geeft mij natte kopjes

    en springt weer weg, de toekomst in

    en weer staren weer en ik

    onlosmakelijk verbonden

    naar elkaar zonder gevoel

    het duister zwijgen laat mij kil

    en worstelend in gedachten

    met mijzelf in onrust achter

    ik heb geen deel, ik deel niet.

Geef een reactie

