1 oktober 2007

Negen jaar verder

.

Ik kwam er zojuist achter dat ik dit blog precies, op de kop af, negen jaar geleden ben begonnen. Van wat begon als een soort ego-document (ik was in het proces van het publiceren van mijn debuutbundel ‘Zichtbaar alleen’ samen met kunstenaar/fotograaf Ruben Philipsen, en dacht na over hoe ik daar enige ruchtbaarheid aan kon geven. Ik weet niet meer precies hoe of wat maar ik ben toen begonnen op web-log.nl met de blog Zichtbaar alleen.

Inmiddels zijn we 9 jaar verder. Dit blog is allang geen ego-document meer (is het eigenlijk ook maar heel kort geweest) al blijft het ook een prima medium om mijn eigen poëzie te delen. De hele breedte van de poëzie, dichters en alles wat daar mee samen hangt zie ik als mijn speeltuin, een wereld waar ik me als een vis in het water voel. Mijn blog is een bron van poëzie geworden, een naslagwerk ook voor een aantal mensen. Ik heb in de loop van die negen jaar 2216 keer een bericht geplaatst, in 61 categorieën (en nog elke keer loop ik tegen de beperkingen daarvan aan), heb ik 12.590 tags gebruikt en heb ik maar liefst 347 volgers van mijn blog die blijkbaar veel van poëzie houden (waarvoor mijn dank).

Negen jaar is geen jubileum (dat is volgend jaar) maar ik vind het toch elke keer weer bijzonder als ik zie hoelang ik al bezig ben en hoe de poëzie in al haar verschijningsvormen mij nog steeds weet te boeien, interesseren, emotioneren, verblijden, verrassen en nog zo wat zaken.

.

9

 

Geplaatst op 1 oktober 2016, in Statistiek, Zichtbaar alleen en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Dank Wouter … keep up the good work!

  2. Hervé Deleu

    Schitterend traject, vriend Wouter.

  3. Gefeliciteerd met de 9 jaar! Het is dan geen officiele jublieum maar je mag zeker trots zijn dat je na zo’n lange tijd nog blijft bloggen.

  4. Wouter van Heiningen, van Harte parte geluk gewenst met (alvast) deze 9 jaar Zichtbaar Al-een. With compliments of Ferry Dutch Oldeberkoop Pays Bas een fijne dag toegewenst door Fred Hoekstra …. vanavond je Bonus ? Hedenavond 1 rocktober 2016 21-23 uur Tot luister ‘es bij Ferrydutch editie 1129, afl.1 van de Rocktober serie van 5 weken via http://www.radiocentraal.com je pc thuis Radio van Verre sinds 1995 wekelijks wereldmuziek en poetry performance Tous les Samedis et MardisSoirs sur la Terre wereldwijd te volgen via de radiocentraal.com website.

    Op 1 okt. 2016 10:24 schreef “ZICHTBAAR ALLEEN” :

    > woutervanheiningen posted: “Negen jaar verder . Ik kwam er zojuist achter > dat ik dit blog precies, op de kop af, negen jaar geleden ben begonnen. Van > wat begon als een soort ego-document (ik was in het proces van het > publiceren van mijn debuutbundel ‘Zichtbaar alleen’ samen met ” >

Geef een reactie

