liefdesgedicht

Moment

.

Zondag, dus de dichter van de maand september Jean Pierre Rawie. Vandaag heb ik voor een rijmend gedicht gekozen maar dit keer geen sonnet. Het is een prachtig liefdesgedicht uit de bundel ‘Wij hebben alles nog te goed’ met als ondertitel ‘de mooiste liefdesgedichten’ uit 2001 met als titel ‘Moment’.

.

Moment

Soms hoor ik onverwacht weer achter
gewone woorden die je uit
een zoveel zuiverder en zachter,
adembenemender geluid,

dat ik opnieuw naar je moet kijken
of ik je nooit tevoren zag.
Laat al die jaren maar verstrijken;
zolang ik dit bewaren mag

kan jou en mij de tijd niet deren:
weer voor het eerst met je alleen
hoor ik de harmonie der sferen
door alle alledaagsheid heen.

.

tegoed

Geplaatst op 18 september 2016, in dichter van de maand, Favoriete dichters, Liefdespoëzie en getagd als , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Prachtig gedicht van een groots dichter !!

  2. Ik vind hem prachtig, ken het gevoel, net naar mijn lief gestuurd🙂 bedankt voor het delen!

  1. Pingback: liefdesgedicht — ZICHTBAAR ALLEEN – nannonblog

Geef een reactie

