Terugblik op de Poëziebustour 2015

Theo Huijgens

.

Van 1 tot en met 7 augustus gaat de Poëziebus weer rijden door Nederland en Vlaanderen. Om iedereen alvast enthousiast te krijgen zal ik de komende week een paar flashbacks plaatsen over de Poëziebustour 2015. Het proggramma, de steden die worden aangedaan en informatie over de dichters is allemaal terug te vinden op http://poeziebus.nl/

.

Maar zoals gezegd en geschreven, een terugblik. Een dichter die in 2015 met de bus mee reed is Theo Huijgens. In de bundel van de Poëziebus 2015 staat over hem: Theo is dichter en professioneel chaoot en kunstenaar. Zijn voordracht is een onbedoelde performance vol onnavolgbare menselijkheid.

Van Theo staat het volgende gedicht in de bundel.

.

Je hebt bloemen in je bilnaad

Nu nog niet, maar morgen wel

ik telde margrieten en viooltjes

Nu nog niet, maar morgen wel

Ik rook ze toen ik wakker werd

Nu nog niet, maar morgen wel

En ook al zijn ze door mij geplant,

nu nog niet maar morgen wel,

ik pluk ze, één voor één

Nu nog niet, maar morgen wel…

.

poeziebuslogo

Geplaatst op 29 juli 2016, in Poëziebus en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

