Poëziebus 3

Lies Jo Vandenhende

.

Lies Jo Vandenhende (1988) is Vlaams schrijver, performer en onderwijzeres. Een gedicht van haar verscheen in de verzamelbundel ‘Pijn’ en een ander gedicht ‘Reisverslag’ verscheen op de website van Meander. Ook zij gaat mee met de Poëziebustoer 2016.

.

Reisverslag
.
We dartelen
door een vreemde
stad als verloren vee
gehoed door de honger
naar meer van elkaar en

als een zuignap wil ik zijn
aan je hals laat ik geen
lucht meer zijn kans grijpen
en altijd sporen
keel na
keel dichtknijpen op vraag van

verliezen
we onze adem bij het zoeken
naar de auto en ik loop
energie te verspillen op de trappen
zodat je straks minder last van me hebt

Welke vorm zouden
de wolken aannemen
misschien die
van koppels die we betrapten
op dansen
en dan zij ons

Draai me rond de vangst
van de eerste regen-
druppels op mijn hand
voor ze deze avond tot op
het einde doorspoelen
Til me op als
was ik luchtig

We zijn goudvissen in een bokaal
zo dolgedraaid
dat we niet beter weten dan
in ons eigen vuil te zwemmen
en elkaar daar
ook nog lief te hebben

.

Lies Jo

poeziebuslogo

Geplaatst op 13 juli 2016, in Poëziebus, Vlaamse dichters en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

