Kritiek

Herman de Coninck

.

Vandaag heb ik, op Herman de Coninck zondag gekozen voor een gedicht van hem uit de bundel ‘Zolang er sneeuw ligt’ uit 1975. Het gedicht is getiteld ‘Kritiek’.

.

Kritiek

.

Gisteren nog vond ik het woord

‘lieveling’uit, en droeg het op een rood

kussentje naar jou. O, schat, zei je,

dat hoefde niet. Maar je liet goed

merken hoe blij je was.

.

En vorige week schreef ik:

‘Ik hou van jou om de manier

waarop je me hoofdpijn bezorgt

en dan erg lief bent voor die hoofdpijn.’

Toen je het gelezen had

kreeg ik een enorme zoen.

Dàt is nog eens literaire kritiek.

.

kiss

Geplaatst op 13 maart 2016, in Favoriete dichters, Vlaamse dichters en getagd als , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

