Lief

Joost Zwagerman

.

In de Volkskrant van afgelopen vrijdag stond een mooie recensie van Arjan Peters, van de laatste en postuum verschenen poëziebundel van Joost Zwagerman, getiteld ‘Wakend over God’. Bij de recensie stond een gedicht uit deze bundel die ik iedereen die dit niet gelezen heeft, of de Volkskrant niet heeft, graag wil meegeven.

.

Lief

.

Mijn lief, wees alsjeblieft

heel lief voor mij, nu God

mij denkelijk heeft uitgewist.

Mijn lief, blijf alsjeblieft

heel dicht bij mij. Misschien

word ik door God gemist.

.

Mijn lief, vertrouw ook

nu op mij. ik ben niet weg,

God ademt mij. Mijn lief

wees alsjeblieft heel lief

voor mij. Misschien heeft God

zich in mijn dood vergist.

.

JZ

Geplaatst op 25 januari 2016, in Dichtbundels, Favoriete dichters en getagd als , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. akismet-b413a666ae21255b787c580c8a2f8ce1

    Ben nog steeds heel erg boos Op Joost Zwagerman !

  2. Hij lijkt toch al een beetje met de dood te vrijen.

  3. Luister naar de podcast van Kunststof van 26 januari. Daarin leest Bart Chabot het gedicht ‘Lief’ van Joost Zwagerman voor.. Luister en… (ergens halverwege het programma)

Geef een reactie

