De winter

Vasalis

.

Morgen, op 23 januari 2016 zal ik, op mijn verjaardag, als cadeautje aan mezelf en mijn lezers, mijn nieuwe kleine bundel ‘XX-XY ; liefdesgedichten’ presenteren via mijn blog, uitgegeven door MUG books. Vanaf die dag zal deze E-bundel gratis te downloaden zijn. In het kader van gedichten over de liefde daarom vandaag alvast een (treurig) liefdesgedicht van Vasalis uit ‘Vergezichten en gezichten’ uit 1975.

.

De winter

.

De winter en mijn lief zijn heen.

Er zit een merel op het dak,

zijn keel beweegt, zijn snavel beeft

alsof hij in zichzelve sprak

.

Hij luistert: uit een verre boom

klinkt als het ketsen van twee stenen

een vonkenregen van verlangen

zo luid, zo helder en zo bang.

.

De merel stort zich met een kreet

vol wildheid in de voorjaarsvlagen.

Ik kan het bijna niet verdragen:

mijn voorjaar en mijn lief zijn heen.

.

merel

Geplaatst op 22 januari 2016, in Favoriete dichters, Liefdespoëzie en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. antoinettesisto

    Hoi Wouter,

    Van harte gefeliciteerd alvast met je nieuwe bundel en je verjaardag. Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar je nieuwe gedichten.Proficiat!

    Mocht je nog een recensie in Meander willen, we hebben nu een uitstekende  nieuwe recensent Hans Puper waar je je e-book eventueel naartoe kunt sturen.

    HansPuper53@kpnmail.nl

    Maar misschien wist je dit via Alja al. Ik dacht, ik laat het je in ieder geval weten.

    Hartelijke groetjes, Antoinette

    Verzonden vanaf Samsung Mobile.

Geef een reactie

