Cartoons en poëzie

Zelfspot

.

Dichters zijn zo serieus. Pas geleden zei nog iemand dit tegen mij. Ik vroeg meteen hoeveel dichters die persoon kende. dat was er eigenlijk maar één (ik) en ik was de uitzondering. Aha dacht ik. Ik ken heel veel dichters en er zijn erbij die serieus zijn, maar eerlijk gezegd ken ik veel meer dichters die helemaal niet zo serieus zijn en veel zelfspot hebben.En is zelfspot niet de mooiste vorm van spot?

Zelf moet ik altijd erg hard lachen als dichters en poëzie op de hak wordt genomen door cartoonisten. Met name Stefan Verwey is een meester in het verbeelden van de triestheid rond literatuur en poëzie. Maar ook Gummbah, Ungh, Peter van Straaten en Fokke en Sukke doen aan poëzie in hun cartoons.

Als ode aan de poëzie in cartoons en om te bewijzen dat wij dichters helemaal niet allemaal van die serieuze types zijn vandaag een paar mooie voorbeelden hiervan.

.

Gummbah

cartoon-poezie

Ungh02 poezie

Fokke-en-Sukke-vieren-de-week-van-de-poezie-070408(1611)

VanStraaten_boekenweek1

Geplaatst op 24 december 2015, in Poëzie en Kunst en getagd als , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

Geef een reactie

