Duingedicht

Tussen Scheveningen en Kijkduin

.

Ik woon vlak bij Scheveningen en al wandelend door de duinen tussen Scheveningen en Kijkduin kwam ik dit bouwwerk tegen. Of het een functie heeft en welke dat dan is weet ik nog steeds niet. Volgens mij is het er vooral neergezet om de fietsenstalling ‘smoel’ te geven maar het gedicht op de ronde betonnen wand mag er zijn. En het past mooi in de categorieën Gedichten op vreemde plekken en Gedichten in de openbare ruimte.

.

Terugkeer naar het stille strand

bijzaken verwaaien

.

Zee golft door in duinen

branding ruist in de kruinen

.

Hier is ruimte

om lief te hebben

.

IMG_1378

Geplaatst op 16 oktober 2015, in Gedichten in de openbare ruimte, Gedichten op vreemde plekken en getagd als , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Knap. Ik ben dol op poezie hier en daar op een plaats waar je die niet verwacht; In Gent vind je ook op hoekjes en pleinen poezie vaak van een héél grote schoonheid; Een moment om stil te staan en te genieten hé

Geef een reactie

