Annemieke Schwengle – van Heiningen

29 juni 1972 – 10 oktober 2015

.

 

Voor Annemieke

 

Mijn lieve kleine, lieve

kleinste, jongste, blondste

liefste zusje

 

Je knuistje, je bolle wangen

mijn vinger in je kleine

vuistje, grijp je vast

 

de wereld komt in stormen

vlagen wind en donkere

luchten en regen die reinigt

 

kinderen brengen je stof

tot nadenken, schenken je

onvoorwaardelijk lief en leed

 

leven overkomt je,

overstroomt je en leidt je

naar waar je bestemming ligt

 

waar jij bent doven nimmer

vlammen,  in ons hart dat van

jouw bestaan af weet

 

IMG_1369

 

Geplaatst op 10 oktober 2015, in Gedichten en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Hier ben ik zo erg van geschrokken, Wouter. Ik bied jou en de familie mijn diep medeleven aan.

  2. Liken klinkt zo fout… je snapt de intentie.

  3. De liefste juf die ik ooit gehad heb. Ben nog op haar bruiloft geweest 16 jaar geleden. Ondanks dat ik haar al jaren niet meer gezien heb, doet haar overlijden mij veel verdriet. Ik kan me waarschijnlijk niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Heel veel sterkte!

    • Ha Anouk, dankjewel voor je reactie. Juist nu, in tijden van groot verdriet doen reacties zoals de jouwe heel goed, te lezen en te horen hoe geliefd ze was is weliswaar een schrale maar wel een troost en elke troost is welkom.

Geef een reactie

