Toekomst

Met een klank van hobo

.

Zondag, Herman de Coninckdag. Vandaag uit de bundel ‘Met een klank van hobo’ uit 1980 het gedicht ‘Toekomst’.

.

Toekomst

.

Weggaan. En terugkomen.

Dromen. En niet meer dromen.

En niet meer weggaan.

.

En echte weemoed, niet om hoe het vroeger was

maar om hoe het ook vroeger nooit is geweest.

De herinnering aan wat nooit heeft bestaan.

.

Ik steek nog even een sigaar

niet op, drink nog even niet van een glas Marc,

wacht nog even op wat ik heb, bedachtzamer.

.

Want we hebben de tijd.

Je bent in mij als schemer in de kamer.

We hebben de verleden tijd.

.

photorealistic 3d sky-high future ahead street sign

photorealistic 3d sky-high future ahead street sign

Geplaatst op 23 augustus 2015, in Dichtbundels, Favoriete dichters, Vlaamse dichters en getagd als , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Wat een heerlijk gedicht weer. Ik ga echt een bundel gaan kopen van die man. Subliem talent!!!

  2. Ja, heel mooi. Goede traditie zo voor de zondag.

  3. Wat doe je, vraagt ze
    ik ben dichter, zeg ik
    oh ja? Ik hou van Herman De Coninck.

    Nooit stonden we verder van elkaar.

Geef een reactie

