Lente

Gedicht uit mijn laatste bundel

.

Hoewel nog volop zomer, vandaag een gedicht uit mijn laatste (papieren) bundel ‘Zoals de wind in maart graven beroert’ (nog steeds voor een spotprijsje bij mij te bestellen € 10,- geen verzendkosten). Het gedicht is getiteld ‘Lente’en ik heb het een paar lentes geleden geschreven.

.

Lente

.

Waar tussen kastanjes en eiken

grondig het hoofd wordt geschud,

een grijze jas afgelegd,

glijden warm voedende stralen binnen

in hoofd en nest

.

de eerste muggen rond de regenton,

razernij nog in het verschiet

nachten die zich steeds vroeger

prijsgeven aan de ochtendzon

.

wortels van elastiek die zich vastzetten

in de zwetende klei, op zoek naar ruimte

.

daar meen ik in de luchtdans van de

pimpelmezen een bijenvolk te herkennen

de vorige zomer indachtig

.

lentetuin

Geplaatst op 10 augustus 2015, in Gedichten, Verkoop bundels, Zoals de wind in maart graven beroert en getagd als , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

