Hoogmoed

Zichtbaar alleen

.

Eind 2007 publiceerde ik mijn eerste bundel ‘Zichtbaar alleen’. Een samenwerking met beeldend kunstenaar/fotograaf Ruben Philipsen waarbij Ruben de foto’s leverde waarbij ik gedichten schreef. In twee hoofdstukken ‘Zichtbaar alleen’ en ‘De zeven hoofdzonden’ schreef ik in totaal 24 gedichten waaronder het gedicht ‘Hoogmoed’. In deze prachtige bundel, al zeg ik het zelf, staan de gedichten en de foto’s steeds tegenover elkaar, links en rechts op een pagina.

De bundel is nog steeds bij mij verkrijgbaar, met een hard cover, 24 gedichten en 24 prachtige foto’s in full colour.

.

Hoogmoed

.

In de weerspiegel;ing

van de gemeende schoonheid

raken barsten

als in harde, droge klei

.

Vervreemdend

naar binnen gekeerd

toont zij zich schaamteloos

als een god in

een zelfgeschapen paradijs

.

Blikken van afkeuring

ketsen af op een pantser

van onwetende

zelfingenomenheid

.

Als een prachtige

verpakking

om een leeg

cadeau

.

 

07_HOOGMOED

Geplaatst op 12 februari 2015, in Dichtbundels, Publicaties, Zichtbaar alleen en getagd als , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

