Oud gedicht

Uit de jaren ’80

.

Vandaag maar weer eens een gedicht uit de oude doos, geschreven in 1985 denk ik. Ongetwijfeld heb ik mijn inspiratie opgedaan destijds aan het strand dat op zo’n  5 minuten van mijn huis vandaan ligt.

.

Badplaats

.

Zand

gedachteloos strand

sterk hiërarchisch bemand

.

loop

lichamen te koop

besmeurd, geurende stroop

.

warm

rijker en arm

“leg niet te zeuren, darm!”

.

wind

moeiteloos bemind

aan de kinderen geen kind

.

gaan

langzaam opstaan

losgerukt uit paradijselijk bestaan

.

strand

Schilderij: Hans Versfelt (https://hansversfelt.wordpress.com)

 

Geplaatst op 31 januari 2015, in Gedichten van voor 2008 en getagd als , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. nicolinezemering

    Het strand. Wie er zo dicht bij woont (ik ook) bemind het moeiteloos. En hoe herkenbaar is “aan de kinderen geen kind”. Ook ik dicht erover.

Geef een reactie

