Gedichtenwedstrijd 2011

Het is zover!

 

In de afgelopen weken hebben jullie verschillende thema’s aangedragen voor mijn gedichtenwedstrijd 2011, waarvoor mijn dank. Ik ben hierdoor aan het denken gezet en heb besloten om, naar aanleiding van het thema van de Boekenweek 2011; geschreven portretten, het thema ‘Intiem portret’ te kiezen voor mijn gedichtenwedstrijd 2011.

Wat zijn de voorwaarden:

– iedereen mag meedoen, van jong tot oud

– gedichten kun je me toesturen, uitsluitend via de mail naar: woutervanheiningen@yahoo.com

– het gedicht moet in het Nederlands zijn en maximaal 30 regels bevatten (inclusief witregels)

– per persoon mag  één (1) gedicht worden ingezonden (voorzien van naam en leeftijd)

– het gedicht in een bijlage meesturen, bij voorkeur in Word, 12 punten, Times new Roman)

– het gedicht mag niet eerder bekroond zijn geweest

– het gedicht kan worden ingestuurd tot en met 30 april

– de winnars zullen bekend worden gemaakt op dit web-log in de maand mei van 2011

– de jury zal bestaan uit mensen die hun sporen hebben verdiend in de poëzie (namen volgen)

– de nummers 1 t/m 3 zal ik plaatsen op mijn web-log

– de winnaars krijgen een juryrapport

– de eerste prijs zijn exemplaren van mijn bundels ‘Zichtbaar alleen’ en Je hebt me gemaakt met je kus’ alsmede een boekenbon, de nummers 2 en 3 krijgen een bundel van mij.

– over de jurering kan niet worden gecorrespondeerd

– ik zal geen deel uitmaken van de jury, de jury krijgt de gedichten geanonimiseerd ter beoordeling (alleen de leeftijd)

 

Ik hoop dat er weer veel dichters en dichters in spé mee zullen doen. Deze wedstrijd zal ook aangemeld worden op http://www.schrijvenonline.org

 

Geplaatst op 28 januari 2011, in Poëziewedstrijd en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Ik doe mee!!! 🙂

  2. Hoi Wouter!

    Dankje voor je reactie op mijn gedichtje (: Ik zal hem insturen als ik naar mijn idee “niks passenders” schrijf.

    Ik heb je trouwens gelinkt op mijn nieuwe blog (http://www.irisanastasia.blogspot.com/). Is dat ok? Zo breng ik regelmatig een bezoekje aan jouw web-log en ben ik altijd “bij” (:

    Liefs en groetjes,
    Iris

Geef een reactie

