Nieuw gedicht

Dagmenu

 

In het woud van jouw oksel

vechten de zuren om een plaatsje

vooraan

je lichaamsdauw plakt mijn ogen

dicht op je huid,

trekt het zout

op mijn gebarsten lippen

 

Waar liggen je wegen van hoop?

Je rotsvaste anker

stevig in de bodem

van mijn verlangen

 

Wieg me, waai me,

blaas me weg en houdt me staande

in de smaak van je omhelzing

ligt mijn wens

naar je hoofdgerecht

.

dagmenu

Geplaatst op 17 oktober 2010, in Gedichten, Poëziewedstrijden en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Je hebt er absoluut meer, maar voor mij is dit weer zo’n pareltje.

  2. Echt prachtig

  3. Als het hoofdgerecht al zo veelbelovend klinkt,, hoe zal het toetje dan zijn?

  4. Waarschijnlijk erg lekker (als je van toetjes houdt dan natuurlijk)

  5. Eerst had ik een vreemd beeld bij “in het woud van je oksel”.. na herhaaldelijk lezen maken de klanken in het gedicht ( woud, dauw en zout) het prettig.. Van dit menu vind ik het laatste het lekkerste smaken ..

  6. Zo zeg….!! Het kan aan mij liggen, maar deze stijl ken ik niet echt van jou….maar een geweldige en directe!! Komt dicht in mijn lijn van krijtstrepen trekken;-)

    Hier ben ik verliefd op!!! Thnx voor het delen….:-)

    Die staat vast in je nieuwe bundel….

  7. Zoals een deelnemer aan de tweetup van afgelopen zaterdag al zei; “Er zit een duidelijke ontwikkeling in je gedichten” (van Zichtbaar alleen naar nu. En hij had gelijk.

  8. ….en dat is een erg leuk proces. Heb ikzelf ook. Als ik nu terug kijk naar mijn bundel dan vind ik dingen allang weer achterhaald en zou ze nu niet meer plaatsen.
    Maar dat blijft doorgaan…..
    Benieuwd naar je nieuwe bundel….:-)

Geef een reactie

