Eerste prijs Woordenstroom

WOORDENSTROOM POËZIEWEDSTRIJD FEBRUARI-MAART 2009

Vandaag van Elma Lindenbergh bericht gekregen dat ik de eerste prijs ben toegekend in de Woordenstroom poëziewedstrijd van februari-maart 2009.
Mijn deelname bestond uit twee gedichten te weten ´Voor mijn vader´ en ´Lofrede of Klaagzang?´.

Uit de beoordeling van Elma:

Voor mijn vader
De symboliek in dit vers is met zoveel zorg en tederheid gekozen dat het zonder twijfel getuigt van een grote liefde van de dichter voor zijn vader. Er is mooi gebruik gemaakt van de 2-de persoon enkelvoud. Daarmee wordt vader direct aangesproken. Hij is hierdoor geen buitenstaander waar over wordt geschreven, maar het welverdiende middelpunt tegen wie wordt gepraat.
De symboliek is van het eerste tot en met het laatste woord volgehouden.

Lofrede of Klaagzang?
Geen enkel beeld is afgezaagd, terwijl dat bij het benoemen van het verlies van een dierbare maar al te vaak voor komt.Het enjambement van de ene strofe naar de andere is heel verrassend en dwingt de lezer om te lezen en vooral te herlezen.
Ten slotte: hoewel ik een voorstander ben van het schrijven in de tegenwoordige tijd, vraag ik me toch af of de verleden tijd niet passender zou zijn in het tweede en derde coupletje.
Maar dat laat ik met een gerust hart over aan de dichter zelf.
Die bewijst met deze twee heel speciale verzen immers dat hij capaciteiten genoeg heeft!

Voor meer info:
http://www.woordenstroom.org/Poeziewedstrijd/Poeziewedstrijd_2009/Wouter_van_Heiningen/wouter_van_heiningen.html

De beoordeling wordt in juni op de website van Woordenstroom gezet.

Woordenstroom

Geplaatst op 29 april 2009, in Gedichten, Poëziewedstrijd, websites over poëzie en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Gefeliciteerd!!!

  2. gefeliciteerd!!

  3. Wouter,

    Als ik zo door je laatste logjes heen lees, ben je heel aktief bezig, heb je wel erkening en waardering hiervoor gekregen.
    In ieder geval gefeliciteerd met je eerste prijs bij Woordenstroom.

    groetjes,

    jeer

  4. Ik zoek op het internet naar informatie over Elma Lindenbergh. Maar kan eigenlijk niet veel vinden. Kun jij mij misschien vertellen wie zij is. Wat zij zoal heeft geschreven?

    Groetjes Martine

Geef een reactie

