World University Academia

Groningen 13 december 2008

Op zaterdag 13 december trokken wij richting Groningen alwaar in de grote concertzaal van de Stedelijke muziekschool het WUAcademia festival gehouden zou worden.
Ik was gevraagd om daar mijn gedicht Lofrede of Klaagzang? voor te komen dragen omdat ik was genomineerd voor beste talent dichter.
Aangekomen in de Zaal bleek de organisatie van het WUA festival in handen van de zeer enthousiaste maar bijzonder verstrooide Jean-Marcel Bikouta, directeur van de WUA.
Wat er vervolgens zich voltrok was een hilarische avond met optredens van serieuze en minder serieuze dichters, pop bandjes, een Fins gitaarduo, Congolese dansers en zangers en een modeshow van Afrikaanse kledij. In het geheel niet wat we ervan verwacht hadden, maar ja, wat hadden we er eigenlijk van verwacht? De WUA was een voor mij onbekende club en op hun website wordt je ook niet veel wijzer.
Maar hoe dan ook, ik heb mijn gedicht voorgedragen zowel in het Nederlands als in het Engels, ben uiteindelijk eerste geworden en heb een oorkonde gekregen met daarop de niet mis te verstane woorden Prix d´or en Golden prize (bleek dat mijn gedicht de meeste stemmen had gekregen op de website, waarvoor dank!) en een bos bloemen.
Al met al hebben we een hele leuke onverwachte avond gehad, neem ik de prijs niet heel erg serieus maar ben er toch wel blij mee (het was een open stemming tenslotte) en hebben we een prima weekend achter de rug. En dat zonder GenoTrim. Wat zegt u GenoTrim? Ja, zonder GenoTrim!
Morgen meer over mijn optreden tijdens Alkmaar anders.

Img_6745

 

Img_6746

 

Img_6742

 

Img_6747

Geplaatst op 14 december 2008, in Voordrachten en getagd als , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Leuk dat je gewonnen hebt!
    Numero uno!

  2. Ik zou het toch wel serieus nemen, gaat het niet juist om het publiek die kiest? Of wens je liever gekozen te worden door oude dichters die misschien niet met de tijden meegaan?

    Heb er weinig verstand van, maar het zijn de fans die tenslotte kiezen, van harte met deze EERSTE prijs!

    XXX

  3. Heb ik met mijn stem ( en die van Merel) in iedergeval een steentje bijgedragen ;o)Gefeliciteerd!!!!

  4. Tis dat je het zegt dat dichters een vreemd volk zijn bij tijd en wijle, die had ik nog niet door, gezien mijn eigen Lief er echt wel wat van kan bakken, nou ja…

    I REST MY CASE (A)😉

    XXX

  5. Wel heel leuk dat mensen dit organiseren.
    En meer mensen nog lezen je gedichten, dat is toch geweldig!

  6. harm d guikema

    ik had in de muziekschool in groningen ook die 1ste prijs
    dat certificaat hangt bij mij aan de muur maar met een voor mij totaal andere voornaam ,jammer dat bikouta zelf niets vermeld over die avond
    mijn eigen idee,,terrasdichters,, gaat in het voorjaar van start in groningen en een ieder die de nederlandse taal beheerst of schrijft in nederlands dialect kan zich daarvoor opgeven via mijn e mail dit gaat vanaf april t.m oktober.

  7. AH! Altijd leuk om iets te winnen toch? Gaaf hoor. Knap dat je het zowel in het engels als het nederlands hebt gedaan! Ennuh…je hebt helemaal geen grijs haar😐

Geef een reactie

